Kulturystyka a także rzeźbienie sylwetki to niezwykle popularne wśród Polaków tematy.

Rzeźbienie figury oraz kulturystyka to coraz popularniejsze w gronie obywateli Polski tematy. Intrygują się nimi nie tylko mężczyźni, których ciekawi osiągnięcie imponującej muskulatury i siły, ale też dziewczyny, które chcą nie tylko lepiej wyglądać, niemniej jednak mieć więcej siły a także zdrowia, które będą mogły pomóc im w codziennym życiu. Dieta która przeznaczona jest na przyrost masy mięśniowej opiera się głównie na wysokiej zawartości białka, które jest głównym budulcem naszych mięśni.

Częstokroć obalany jest mit, że dieta służąca rozbudowaniu muskulatury musi opierać się na mięsie a także wyrobach odzwierzęcych, a częstokroć mówi się o cennych korzyściach które płyną z budowania przyrostu masy mięśniowej na białku pochodzącym z roślin. Tuż obok odżywek które zostały przygotowane na bazie serwatki, do niedawna bezkonkurencyjnych na rynku odżywek białkowych, często pojawiają się odżywki przygotowane na bazie protein sojowych, białka konopnego, ryżu brązowego czy białka groszku. Dlatego kiedy zastanawiamy się nad dietą zwiększającą przyrost masy mięśniowej, należy rozważyć włączenie do codziennej diety stosownie dobranej odżywki białkowej. Odżywki takie występują w różnych wersjach smakowych, głównie słodkich do tworzenia koktajli – takowych jak truskawkowy, bananowy czy czekoladowy itd. Takie koktajle będziemy mogli przyrządzić na bazie wody, mleka roślinnego czy krowiego.

Oprócz odżywki białkowej trzeba pamiętać, że dieta zwiększająca przyrost mięśni głównie będzie opierała się na produktach pełnowartościowych zawierających dużą ilość białka, takowych jak: jaja, ryż, tofu, rośliny strączkowe, rośliny, chude mięso, wyroby tj. quinoa – nazywana także ryżową komosą – oraz amarantus. Ponadto, w celu przyrostu masy mięśniowej niezbędny jest dokładny plan treningowy, który pomoże uzyskać wymarzoną figurę. Aby ćwiczenia takie móc wykonywać, ważne będzie także dołączenie do naszej diety pełnowartościowych węglowodanów. Znakomitymi ich źródłami będą wszelkie wyroby zbożowe tj. ryż brązowy, owsianka, wszelakiego typu kasze i chleb pełnoziarnisty.

Węglowodany są potrzebne do odpowiedniego funkcjonowania organizmu, a różnego typu diety które bazowały na wykluczeniu z codziennego jadłospisu węglowodanów małymi krokami odchodzą w zapomnienie, bo nie są zbyt efektywne, kiedy zależy nam na długofalowych efektach a także optymalnym zdrowiu. Dlatego ważne dla przyrostu masy jest wprowadzenie do codziennej diety bardzo dużych ilości zarówno pełnowartościowego białka – czyli takiego, które posiada komplet aminokwasów potrzebnych dla właściwego funkcjonowania ludzkiego ciała – przy roślinnych dietach, takich jak przykładowo dieta wegańska, należy zwrócić szczególną uwagę na komplet takich aminokwasów – ale także pełnowartościowych węglowodanów. Nie możemy pominąć przy tym minimalnych ilości tłuszczy, które warto czerpać z oliwy z oliwek, awokado czy orzechów.

Ważnym składnikiem przy diecie na przyrost masy mięśniowej będzie błonnik, który niewątpliwie zadba o odpowiednie trawienie. Na pewno wszelkie wysiłki dotyczące diety przyniosą rezultaty dopiero, gdy połączy się je z odpowiednimi oraz regularnymi ćwiczeniami siłowymi.

Zobacz: Dieta na przyrost masy mięśniowej